AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Daimler-BMW szövetség a hidrogénautóért

Davosban a Világgazdasági Fóromon jelentette be a Daimler-Benz és a BMW, hogy néhány más autógyártóval és a más cégekkel (Shell, Honda , Kawasaki, Engie, Alstom) közösen szövetséget hozott létre azzal a céllal, hogy legkésőbb 2025-re szériagyártásra alkalmas hidrogén meghajtású autókat fejlesszenek ki.

Most még csak kis szériában gyártanak

A programra évente 1,4 milliárd eurót szánnak. A cél olyan energiacellák kifejlesztése, amelyekben a hidrogénből elektromos áramot lehet előállítani, ami aztán az autó e-motorját hajtaná meg. Jelenleg már van hidrogénautó forgalomban. A Toyota és a Hyundai már most is gyárt ilyen járműveket, csak nagyon kis szériában. Ennek a gyér tankolási lehetőség és a hidrogéncellák magas ára az oka. Ma ezeket a cellákat platinából gyártják. A BMW és a Damiler is azzal számol, hogy az évszázad első negyedének végére lesz képes nagyobb szériában hidrogénautókat a piacra dobni.

A hidrogénautó jövője

A környezetkímélő hidrogén jövője

Amíg az autószalonokban tömegesen megjelennek a hidrogén meghajtású autók, még számos, és nem csak technikai problémát kell megoldani. Ezek között az egyik legnagyobb a töltőállomások kiépítése. Egy hidrogéntöltő állomás létesítése mintegy egymillió euróba kerül. Ma Németországban alig 30 hidrogént forgalmazó töltőállomás működik. Összehasonlításképpen: az elektromos autókat immár 3000 töltőállomáson lehet árammal „megtankolni”, míg benzin és gázolaj 14 ezer benzinkúton szerezhető be Németországban. Szakértők ugyanakkor azzal számolnak, hogy – a környezetkímélő hidrogén mint üzemanyag jó megoldás az elektromos autók számára, mivel pont olyan gyorsan lehet hidrogént tankolni, mint benzint.