AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

A hólánc haszna

András meggyőződéssel, saját tapasztalatból állította: ár és érték arányait figyelembe véve alighanem soha nem csinált a profitorientált nagyipar olyan tisztességes autót, mint a Toyota Carina E.

Mindig jó ha van hólánc az autóban

A hólánc haszna, Toyota CarinaÉs olyan szépet. Ennyi szubjektivitást bevállalt. Húsz év után is szinte mindent tud, amit a középkategóriának tudnia kell, nem romlik, ha kicsit odafigyelnek rá, elnyűhetetlen. Sokszor nyerte meg a TÜV-ADAC szavazását a legmegbízhatóbb autó kategóriájában, és sokan még mindig taxinak használják. Nem véletlen, hogy olyan fájdalmasan rövid időt ért meg a Toyota máskor oly stabil típusskáláján. Talán attól félt a gyártó, hogy maga is tönkremegy, ha ennyire tartós és jó kocsikkal jön ki. Egyet viszont soha nem tudott a Toyota Carina. Hóban, jégen, csúszós úton stabilan menni. Nem volt az a téli gumi, amelyik segített volna rajta. Lejtőn fölfelé alig kapaszkodott. Lefelé rendre kitört a hátulja, kis gázzal, magasabb fokozatban is elforgott a kereke a csúszós úton. András, aki úgy ismerte a téli autózás minden téli csínját-bínját, mint a Kola-félszigeti jegesember, egy korán jött, nedves aszfaltra rakódott hótakarón úgy csúszott vissza a Meleg-hegyről, ahogyan csak az igazán nagyok tudnak. Igaz, nem ment ott fel akkor vagy másfél órán át még a traktor sem.

Visszacsúszva, óvatosan megfordulva, lefelé az első benzinkútig elbotorkálva vette meg élete első hóláncát. 1993-at írtak akkor, és igazán remek hólánc volt ez. Egyetlen mozdulattal körré zárható kék kábelből készült a belülre kerülő tartóváza, rugalmas rögzítéssel, szépen formált, szuperkemény, nem rozsdásodó láncszemekkel. Soknyelvű, rajzokkal gazdagon illusztrált felszerelési útmutatóval és egy magnókazettával, amelyet a kocsi rádiósmagnóján lejátszva hangos utasításokat lehetett kapni a felhelyezéshez. Ezeket követve gyorsan helyére rakhatta bárki a láncot. Lejátszotta András néhányszor, csak úgy játékból, mert magára a hóláncra éveken át nem volt szüksége.

Egyszer egy meredek egyirányú budai utcában parkolt, orral a lejtőnek felfelé. Innen indult volna útnak kora este, már sötétben. Kiállt félig a parkolóhelyről, amikor észlelte, hogy az egyetlen sávon gyakran elhaladó autók tükörjéggé csiszolták a többször megolvad és újra megfagyott havat. Lendületből el lehetett ott menni, így viszont se előre, se vissza anélkül, hogy ne veszélyeztetett volna más autót – és persze a saját kocsiját. Egy ember is megtolhatta volna, hogy kis lendületet kapjon, kettő meg erőlködés nélkül sikerrel járt volna.

Mellette már nem lehetett elférni. Előbb egy autó állt meg mögötte, aztán még egy, lassan a lenti főútig ért a kocsisor. Néhányan már dudálgatni kezdtek, ki viszont nem szállt senki, hogy segítsen.

András ekkor felnyitotta a Toyota csomagtartóját. Elegáns, fogantyús tokjából előkerült a két hólánc. Behelyezte a kazettát, nyitva hagyta az első ajtót, kicsit feltekerte a hangot. Nagyjából nyolc perc alatt fent volt az első kerekeken mind a két hólánc. Akkor barátságosan intett a mögötte álló autó vezetőjének, mosolyogva beszállt, és lassan, kettesből, kicsi gázzal indítva elindult. Stabilan felkapaszkodott, félreállt, levette a láncokat. Elment a keresztútig, jobbra fordult, majd a következő utcán újra jobbra, óvatosan lehajtott a vissza a főútra. Tett egy kört. Elégedetten látta, hogy az  utcájában továbbra is áll a sor. Többen, hozzá hasonlóan, nem tudtak felkapaszkodni. És nekik sem segített senki.
 

Autóalkatrészek és autós termékek. Kiválló minőség alacsony árak!