AUTÓTÍPUS KERESÉS

Kovács Autó

Autó akkumulátor típusai, működése, hibái és javítása

Autó akkumulátor egyik legfontosabb alkatrésze a gépkocsinak, működjön bármilyen üzemanyaggal, elektromos energiára, na jó, áramra mindenképpen szüksége van. Akku vagy aksi ként is nevezik.

Autó akkumulátorok ismertetése, ez elektromos energia tárolásának típusai

Autó akkumulátor Azt már megbeszéltük, hogy elektromos szikra kell a gyújtáshoz. Aztán ha világítani akarunk, mégsem lehet gyertyával vagy petróleumlámpával, Természetesen kurblizni sem szeretnénk, vagy mindig betolni az autót, tehát jó az az önindító, ami árammal működik. Ha megy a motor, könnyű áramot nyerni. Régen a dinamó fejlesztette (magyar találmány, legyünk büszkék rá), most már a korszerűbb és nagyobb teljesítményű generátor teszi ezt. De elfolyna ez az energia azonmód, ha nem tudnánk tárolni. Erre a tárolásra szolgál az autó akkumulátora. A neve is azt jelzi, hogy „felhalmozó”, vagyis a kapott, felvett elektromos energiát kémiai energiává alakítja, majd amikor szükségessé válik azt felhasználni, visszaalakítja árammá. Leggyakrabban 12 voltos egyenárammá, ezzel működik a legtöbb kocsi (a töltés ennél magasabb feszültséggel történik, de ha 14 volt fölé megy, az már rongálja, buborékosítja az akkut). Az a hibrid és elektromos meghajtás megjelenésével és terjedésével az akkumlátor még fontosabb autó alkatrésszé lép elő. Egyre korszerűsödnek. Vannak már nikkel-kadmium és más csúcstechnológiát képviselő akkuk vagy aksik (mert az autósok zöme mégiscsak így hívja), de a kocsik túlnyomó többségében ólomakkumulátor (ólom - kénsav akku) van.

 

Keresse meg autójához megfelelő jármű akkumulátort és rendelje meg országosan legkedvezőbb áron:

Az akkumulátor ellenőrzése, töltöttség mérése, hiba keresés és javítási tanácsok

Tudni kell, hogy kinek milyen aksi van az autójában. A savas akku lehet karbantartást nem igénylő (maintenance free), illetve hagyományos. Az előbbit zártan, az utóbbit kinyitott cellákkal kell tölteni, előtte feltétlenül ellenőrizni kell a folyadékszintet, és ha a jelnél alacsonyabb, desztillált vízzel, ioncserélt vízzel kell pótolni. Az akumulátor legegyszerűbb ellenőrzése a szemrevételezés. Szorosan illeszkednek-e saruk a tüskékre, nincs-e sóképződés, fehér színű „bokrosodás”, jól csatlakozik-e a testkábel. Időnként meg kell mérni savtöménységet (35 százalékoznak kell lennie, de ezt úgyis szervizben vagy benzinkútnál nézetjük meg). A legjobb savas akkuk sem bírnak öt évnél többet, főleg ha szabadban parkol az autó. A telek jobban megviselik az akkut. Az, ha egy aksi nem igényel karbantartást, még nem jelenti, hogy az zselés. A speciális, zselészerű sűrű elektrolit több biztonságot ad, tartósabb, de drágább, és speciális töltést igényel. Az üvegszálvattába itatott elektrolitos AGM (absorbed glass matt) akkunak is szakszerű felügyeletre van szüksége. Ezt bízza a szervizre. Ha gyengén forog reggel az indítómotor, ha néhány napos állás után nem indul pöccre a gép, ha nem hagy égve fogyasztót és mégis idegen áramforrásról kell indítani a kocsit, vagyis bikázni kell, az akkumulátor töltése már nem biztonságos megoldás. Ilyenkor bizony új akkumulátort kell venni. Webáruházunkban kedvező akkumulátor árak biztosításával megbízható minőségűet kínálunk. Ha pedig autó akkumulátor töltő kellene, vagy indítókábel készletet keres, azt is talál nálunk.

 

Alkatrészek akár 45% kedvezménnyel - Kovács Autóalkatrész Webáruház - Irány a kezdőoldal