AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Amit a kézifékről tudni érdemes

Minden autó rendelkezik kézifékkel. Ezek nagyon megbízhatóak, és egyben nagyon egyszerű elemek. Arra szolgálnak, hogy rögzítsék, egy helyben tartsák a járművet. Azonban, vannak esetek, amikor ez az alkatrész is meghibásodik, és emiatt veszélyes lesz a parkolás, mert az autó könnyen elgurulhat. Ilyenkor haladéktalanul meg kell javítani.

 

Mechanikus és elektromos

 

Régebb nem kellett gondolkozni sokat, hogyan is kell elvégezni a javításokat a kéziféken, mert csak egyetlen fajta létezett: a mechanikus. Mivel ez egy egyszerű szerkezet, aki értett az autókhoz, valószínűleg orvosolni is tudta a problémát. Azonban napjainkban már korántsem ilyen egyszerű a helyzet, mert nemcsak mechanikus, hanem másfajta fékek is vannak. Ráadásul, a mechanikus fajták is sokszor annyira másképpen vannak beépítve, hogy a szerelésük szakértői segítséget igényel. A másfajta fékrendszerek, vagyis az elektromosak pedig már nem szerelői, hanem programozási szakértelmet igényelnek. Napjainkban ez egy általános jelenség, és nagyon jellemző az, hogy hiába is visszük el az autót egy erre specializálódott klasszikus gépjárműszerelő műhelybe, nem tudnak segíteni. Ilyenkor vagy egy speciális műhelyhez kell fordulnunk, vagy ki kell cserélnünk azt az elektromos rendszert, amely ezért a részért felelős. Ez pedig nagyon bonyolult és költségigényes eljárás, és ráadásul sok időbe is kerül. Ezért, ha csak tehetjük, válasszunk olyan modellt, amely a hagyományos mechanikus fajtával működik. Viszont, az elektromosak kisebb arányban hibásodnak meg, úgyhogy ez is egy fontos szempont lehet.

Az autó kéziféke

A mechanikus javítás

 

Hogyha a klasszikus, mechanikus darabokról beszélünk, akkor fontos tudnunk, hogy nemcsak a szakemberek, hanem akár mi is elvégezhetjük a szerelési munkálatokat. Ehhez csak arra van szükség, hogy részletesen utána nézzünk a lépéseknek, amelyeket be kell tartanunk. Ellenkező esetben többet ártunk, mint használunk. A legelső szabály, amelyet be kell tartanunk, az, hogy a kerékcsavarokat még azelőtt csavarjuk ki, ami előtt megemelnénk az autót. Ez az első és legfontosabb aranyszabály. Ha ezt nem tartjuk be, biztosan nem lesz sikeres a szerelés, sőt, már az elején kudarcba fullad. Viszont, ha betartjuk, és erre építjük fel a munka többi részét, akkor biztosra vehetjük, hogy nem lesz majd problémánk vele. Ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, akkor tanácsosabb, ha szervizbe fordulunk szakértői segítségért.