AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Amikor a praktikum legyőzi a dizájnt: Subaru XV

Napjainkban óriási divat a crossover, szinte minden gyártó előállt már vele, az eladott autók száma évről évre növekszik. De mit csináljon, aki nem azért venné, mert jól néz ki, hanem az összkerékhajtásra is szüksége van?

 

Nem túl karakteres, de jó kiállású

 

Kezd beigazolódni a régi „jövendölés”, miszerint a nagy multik által uralt uniformizálódó világunkban hamarosan nem lesz meglepő tény, hogy csupán néhány, egyes teóriák szerint, belátható időn belül csak kettő, maximum három autógyártó marad a bolygónkon. A jelenlegi trendek szerint a kisebb márkák vagy kihalnak, vagy eladják magukat egy óriás vállalatnak. Az egyik utolsó bástya lehet majd a Subaru, annak ellenére, hogy a japán márka eredeti tulajdonosában, a Fuji Heavy Industries-ben már közel 20 százalékos a Toyota tulajdonrésze. Komplex technika jellemzi a Subaru pici, de kompakt crossoverét. Az összkerékhajtás ennél a modellnél nem választható, hanem egyesen kötelező. Ez egyfajta oázisként szolgál a látszat-terepjárók világában. A Subaru olyan elképesztő technikai megoldásokkal jelentkezett és ehhez olyan korszerű elektronikát társított, ami igazság szerint gyakorlatilag kiveszett napjaink utcai autóiból.

Az új Subaru XV

Jó ár- érték arányú választás

 

Az egyik leginkább szembetűnőbb különbség a Subaru és a többi márka crossoveréhez képest, az az eltérő futómű. A gyártók túlnyomó többsége a kicsit keményebb rugózás elkötelezett híve, egy rázósabb terepen ez már kellemetlenné teszi az utazás élményét. A Subarunál azonban lágyabb rugózás mellett döntöttek, így az autó könnyebben teszi túl magát az út hibáin, ezzel együtt az utas jóval kényelmesebben ül a kocsiban. Mindezek ellenére a kanyargás nem célszerű vele, még úgy is hullámzó érzést kelt bennünk, hogy tudjuk, tökéletesen stabil, és nem történhet semmilyen probléma.  A valamit valamiért elv szerint így a hepehupás, sokszor a térképen sem jelölt, göröngyös földutakon sem érezzük majd úgy magunkat, mint egy hullámvasúton.

Ha addig nem, egy ilyen úton biztosan rájövünk, hogy miért lett magasabb a has és miért kapott kötelezően öszkerékmeghajtást a kocsi. A nem átlagos futóműve simán elboldogul az úttal, ha valamiért letérünk az aszfaltról. Aki nem a városban, hanem a keményebb terepeken is jár, például elmegy a telekre, ahol esetenként előfordulhat a sáros, havas, lazább talaj, annak tökéletes megoldás a Subaru XV. Az ára 7,3 millió forintról startol Magyarországon, ha viszont kétliteres motorra vágyunk, akkor mélyebben a tárcánkba kell nyúlnunk, 8,5 millió forintot kell adnunk érte.