AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Tűzkarika választása.


Tűzkarika kétféle is található az autókban, az egyik a kipufogó rendszerben, annak egyes részei között működik tömítésként és rezgéscsillapítóként, a másik a dízel motorokban a porlasztócsúcs és az előkamra között tömít.

Tűzkarika a kipufogó rendszerben

Tűzkarikának azt a tömítést hívják, amely elviseli a nagy hőhatást és egyben rezgéscsillapító feladatot is ellát. A motor mozgása által keltett rezgést, rezonanciát a flexibilis kipufogócső is csökkentheti, de a tűzkarikás rezgéscsillapító nagy előnye, hogy jobban ellenáll a hőterhelésnek és a kipufogó rendszer súlyából adódó terhelésnek, ezért tartósabb.


Keresse meg autójához megfelelő tűzkarikát:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


A kipufogó rendszer javításakor ajánlatos a tűzkarikát is kicserélni. Ha magával a tűzkarikával van gond, arra leginkább a szokatlan zajok hívhatják fel a figyelmünket. A zörgés ilyenkor a hátsó ülés alól jöhet. A tűzkarika hibát az okozhatja, hogy a kipufogó rendszer mozgásától ez a tömítőkarika valamennyire kilapul. Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!

Tűzkarika a dízelmotorban

tűzkarika kereső autóalkatrész webáruház kedvező árakon

A tűzkarika tehát egy erősebb szigetelés. Nézzük miket kell kibírnia a tűzkarikának a dízel autókban. Egy dízelmotorban nagyok a nyomások, eleve kétszeres a motor kompressziója a benzineshez képest, ennek az égésterébe kell befecskendezni a gázolajat. A régebbi dízelek adagolója ehhez nem állított elő elegendő nyomást, ezért gyakran az adagolóból a porlasztócsúcson keresztül egy előkamrába megy a gázolaj. Itt aztán a permet egy része begyullad, és ez az erő tolja be a gázolaj nagyobbik részét az égéstérbe. A nagy hőhatás és a nagy nyomás miatt a porlasztócsúcs és az előkamra illeszkedése kritikus pont, itt tömít a tűzkarika. A porlasztócsúcsot gyakran, legalább ötvenezer kilométerenként ellenőrizni kell, legtöbbször ilyenkor cserélni is. Célszerű ekkor a tűzkarikát is cserélni. Ha maga a tűzkarika hibásodik meg, nem tömít megfelelően, az égéstermék egy része kijut, összekokszolva mindent. Ilyenkor nehezebben indulhat az autó, fura hangot adhat a motor és még gázolajszag is juthat az utastérbe.