AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Porlasztócsúcs, befecskendező szelep választása.


Porlasztócsúcs, befecskendező szelep kereső webáruház autójához, kedvező árak és széles kínálat. Ismerje meg a porlasztó működését a diesel motorok működésének egyik kulcsfonoságú alkatrészét.

Porlasztócsúcs, befecskendező szelep a dízel motorok egyik legérzékenyebb pontja.

Porlasztócsúcs, befecskendező szelep feladata, hogy a hajtóanyagot szétporlasztva bejuttassa a hengerbe és a motortérbe jutva öngyulladás után „robbanást” idézzen elő, s a terjeszkedés fázisában munkavégzésre késztesse a hengereket. Ezért a diesel porlasztócsúcs az adagoló alkatrészek „királya”.


Keresse meg autójához megfelelő porlasztócsúcsot és befecskendező szelepet:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok

A diesel adagoló választék meglehetősen széleskörű, Bosch autóalkatrészek között például akad több féle Bosch porlasztócsúcs is, de széles körben elterjed a dízelesek között a Denso porlasztócsúcs is. A dízel javítás során diesel befecskendező rendszerek alapos ellenőrzését is célszerű elvégeztetni. Így a diesel adagolón keresztül biztosan eljut majd a megfelelő mennyiségű dízel üzemanyag a porlasztócsúcs segítségével a motortérbe. Tekintse meg kapcsolódó termékeinket is!

Porlasztócsúcs, befecskendező szelep kereső webáruház akciós árak.

Szeretnénk egy kis bevezetést a porlasztócsúcsnak. Hogy miért is van rá szükség autónkban, milyen eszköz működésében segédkezik.

Hogy mi is a mechanikus adagoló? Erről az eszközről a szakkönyvekben nem más elnevezéssel, mint a befecskendező rendszer néven találkozhatunk, ennek a fontos része a porlasztócsúcs, befecskendező szelep. S hogy mi a funkciója? Ez is elég egyszerű: ez az egység juttatja el az üzemanyagot az égéstérbe. No de ez a feladat már nem is olyan egyszerű, mint gondolnánk. Először is az optimális üzemanyag-mennyiséget – ami a terheléstől függő változó –, majd az időtényezőt kell „ismernie”, hiszen a gázolajat akkor kell küldenie a hengerbe, mikor már a levegő megfelelően összepréselődött. De még itt sincs vége a porlasztócsúcs feladatának, mert ezek mellett arra is ügyelnie kell, hogy annyi idő alatt spriccelődjön be a megfelelő mennyiségű anyag, amíg a dugattyú annak hasznát veszi, hisz ezután már felesleges pazarlás lenne. A végére hagytuk, hogy az adagolónk akkor működik jól, ha az üzemanyag elindulása a megfelelő nyomáson történik, hiszen ez a nyomás nyitja meg a porlasztócsúcs, befecskendező szelepet.

S most jöhet az, hogy a gázolaj mégis milyen úton jut el az adagolóhoz és a porlasztócsúcs alkatrészhez. Itt sem fogunk nagy meglepetést okozni. Természetesen a szivattyú közvetítésével jut el az üzemanyag a tankból az adagolóig. Elég egyszerű módon, egy dugattyút mozgató bütykös tengely pumpáló hatása végzi el ezt a feladatot. Ami ennél talán lényegesebb, a kb. 1 bar túlnyomás, ami akkor érdekes, amikor az adagolónak nincs szüksége annyi anyagra, amennyit szállítana a szivattyú. Ekkor a nyomóoldalon megnövekedett nyomás némi rugós mechanika útján csökkenti a dugattyú lökethosszát, így csökken a szállítási mennyiség. Talán hihetetlen, de akár a nullát is elérheti, de ilyenkor sem történik semmi baj, hiszen ahogy csökken a nyomás, újból beindul a rendszer.

Porlasztócsúcs, befecskendező szelep ismertetése

S most jöjjön a várva várt porlasztócsúcs, befecskendező szelep. Ez a szerkezet az adagoló másik végén található.

Az újabb fejlesztésű - közös nyomócsöves, elektronikus adagolás-vezérlésű – motoroknál sok esetben szelep vette át a helyét. Ennek a kis alkatrésznek a működése sem túl bonyolult. Egy kúpos kialakításban végződő csőben elhelyeztek egy dugattyúszerű eszközt. Befecskendező szelepet egy rugó szorítja a kúpba – ez az alapállapot –, a kiáramlási nyílás zárva. Mikor a cső belsejébe megérkezik a gázolaj, a nyomás felemeli a dugattyút (a rugó előfeszítésével szabályozható, hogy mekkora nyomáson nyisson), és a résen porlasztva áramlik bele a jó meleg hengerbe. Ha ez a rugó gyenge, már alacsony nyomáson is kisebb folyás kezdődhet. Ilyenkor szúróláng-szerűen ég el a gázolaj, ami sajnos a dugattyú kilukadásához vezethet. Ezért fontos, hogy a porlasztócsúcs, befecskendező szelep ellenőrzése, karbantartása se maradjon el, hiszen senki nem szeretné a javításnál elszenvedett többletköltséget.