AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Fojtószelep választása.


Fojtószelep szabályozza a porlasztóba áramló levegő mennyiségét. A fojtószelepet az autó vezetője mozgatja a gázpedál lenyomásával, vagy felengedésével. Ez az elmélet, mert gyakorlatban sokkal bonyolultabb a helyzet és a porlasztó helyett ma már jobban vezérelhető befecskendezést alkalmaznak.

A fojtószelep önmagában nem hozza létre az ideális levegő-üzemanyag keverékarányt

A fojtószelep egyedül csak egy adott keverékarányt tud produkálni, ezért a nagyobb motorteljesítményhez, vagy a hideg motor indításához, az alapjárati fordulatszámhoz más-más keverékarányt csak különböző pótmegoldásokkal tudták megoldani. (Kiegyenlítő fúvóka, szívató, alapjárat fúvóka stb.)


Keresse meg autójához megfelelő fojtószelepet:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


Hasonlóan komoly probléma, hogy a tengerszint feletti magasság változásával az ideális keverékhez a kisebb sűrűségű levegőben kevesebb üzemanyag kell. A hagyományos porlasztók,- ahol egy úszó szabályozta az üzemanyag szintjét - a repülőgépeknél elkerülhetetlen különböző függőleges és egyéb bonyolult manőverek miatt nem voltak alkalmazhatók. Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!

Az egyszerű fojtószelep és a hagyományos porlasztó helyett digitális vezérlésű befecskendezés

Mára az autók motorjait a nagyobb teljesítmény és a kevesebb károsanyag kibocsátása érdekében számos paraméter és a változó teljesítményigény függvényében, a mindenkori körülményeket mérő szenzorok, jeladók és vezérlőegységek utasításai alapján digitálisan vezérli a motor vezérlőegysége. Ezzel elérhető, hogy a változó teljesítményigény, a hideg-, vagy meleg üzemmód függvényében, az abszolút légnyomást figyelembe véve, a fojtószelep segítségével is, mindig az ideális keverékarány legyen automatikusan beállítva. A gazdaságos és környezetkímélő üzemmód érdekében a kipufogógáz visszavezetésével az égéstérbe, ugyancsak csökkenthető a nitrogén-oxid szennyezés, és a káros anyagok égetése alacsonyabb hőmérsékleten szinte másodlagos szennyezés nélkül valósulhat meg a katalizátorokban. A ma használatos fojtószelepek csak nyomokban hasonlítanak az őseikre.