Keresés terméktípus szerint

              Olajteknő

              OlajteknőOlajteknő a neve annak a motorblokk alkatrésznek, amelyben a kenőanyag, vagyis a motorolaj található. Általában acéllemezből készül sajtolással, vagy könnyűfémöntvény kivitelben.

              Az olajteknő gyártásmódja típusonként eltér

              Mivel a motor kenéséért felelős motorolajat tárolja, ezért célszerűen az erőforrás legalacsonyabb pontján szokták elhelyezni a gyártók. Jellemzően egyből a forgattyúházhoz szokott csatlakozni. Az olajcsere megkönnyítésének érdekében az olajteknő legalsó pontján egy nyílást alakítanak ki a gyártók, melyet egy ún. olajleeresztő csavarral zárnak le. Tömítőgyűrű is tartozik hozzá, maga az alkatrész azonban legtöbbször fémből, ritkábban műanyagból készül. Az olajteknő tömítés a kenőanyag-szivárgás megakadályozásáért felel. 

              A hétköznapi, átlagos kocsikban kb. 3-8 literes űrtartalmú olajteknők szoktak lenni. Bizonyos modellekben hűtőbordákkal is ellátják a teknőt, hogy ne csak tárolni, hűteni is tudja a motorolajat. A csavarok pedig gyakran egy mágneses záródugót takarnak a gyakorlatban. Azért mágneses, hogy felfogja a motor belsejében keletkező fém szennyeződéseket. A csavarnak köszönhetően az olajteknő aljában tömörülnek össze a fémrészecskék, így nem teszik tönkre az erőforrást. Az olajteknő ár természetesen a kiviteltől, minőségtől függ, kínálatunkban biztosan megtalálja a legnépszerűbb gyártók termékeit. Vásárlóink kedvencei a Febi Bilstein, Vaico és Van Wezel olajteknő választék.

              Mikor kell cserélni az olajteknőt?

              Alapvetően elég sokáig bírja egy olajteknő, sokszor csak mechanikai sérülések, deformáció miatt megy tönkre. Még gyakoribb az olajteknő tömítések elöregedése, elhasználódása vagy a rögzítőelemek kopása. Nem jellemző annyira, de nyomáscsökkenés alakulhat ki a rendszerben, ami miatt elromolhat az olajteknő. Egy idő után számolni kell a fémalkatrészeinek rozsdásodásával. Fontos, hogy mindig az autója üzemeltetési szabályainak megfelelően járjon el, ezzel is kímélve az olajteknőt! Azt, hogy mikor jön el a csere ideje, elég egyértelműen észlelheti, mondjuk, ha olajfoltok jelennek meg az álló kocsi alatt. Szemmel látható jelek a különböző mechanikai sérülések is, mint a repedés vagy a rozsda.

              Épp ezért a házi diagnosztika is jellemzően szemrevételezést takar a gyakorlatban, ilyenkor minden egyes alkatrészt alaposan át kell nézni. Amennyiben szivárgást észlel, azonnal keressen fel egy szakembert, aki utánajár a probléma kiváltó okának. Miután megtalálja a hiba okozóját, feltölti kellő mennyiségű motorolajjal a rendszert. Ha szerencsénk van, elegendő lehet a javításhoz az olajteknő tömítés cseréje vagy a sérült menet javítása. Viszont, ha egyik opció sem segít, bizony cserélni kell az alkatrészt, amit ajánlott autószerelőre bízni!

              Olajteknő szivárgás esetén azonnal menjen szervizbe!

              Ahogy mondtuk, mindenképp vigye szerelőhöz a kocsit, szakértelem híján nem szabad nekiállni a cserének, javításnak! Ha mégis otthon próbálkozna, mindenképp emelje fel a kocsit autóemelővel, még jobb, ha szerelőaknája van. Miután leengedte a motorolajat egy tálcába, csavarja le a rögzítőcsavarokat, és szerelje le az olajteknőt. A cseréhez szükséges összes alkatrészt, terméket könnyedén kikeresheti webáruházunkból, válogasson pénztárcakímélő választékunkból!  Webáruházunkban megtalálható több gyártó minőségi terméke is, melyek minőségét csillaggal jelöltük, ár-érték aránynak megfelelően.

              Kérjük válassza ki gépjárműve megfelelő gyártmányát!