AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Dugattyú választása.


A dugattyú fölötti robbanás löki meg a dugattyút, amely a hajtórúd segítségével továbbítja a robbanás energiáját a főtengelyhez, ami az egyenes irányú mozgást körforgássá alakítja át.

A dugattyú a robbanómotorok fő mozgató eleme.

Az autó motorjában csapszeg köti össze a dugattyút és a hajtórudat. Tehát a dugattyú feladata, hogy a henger belsejében le-fel mozogjon, s ezáltal biztosítsa motor főtengelyének, illetve áttételesen a járműnek a meghajtását. Gyártásuk meglehetősen munkaigényes precíz folyamat, csak speciális gyártósorokon tudják elvégezni.


Keresse meg autójához megfelelő dugattyúkat:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


Mind dugattyúból, mind gyűrűből szabványméretek készülnek, köztük alap méretű és túl méretes. Az alap méretek a kevésbé, a túl méretes alkatrészek pedig az erősen kopott hengerfalú motorokba illenek. További motoralkatrészek keresése!

Dugattyú csapszegek és gyűrűk.

A csapszegnek olyannak kell lennie, hogy az állandó mozgásban lévő dugattyú és a hajtórúd mozgási iránya közötti eltérés okozta nagy igénybevételt jól tűrje. A motorgyártás egyik legérzékenyebb feladata, de mivel a munkahengerek, amelyekben mozognak, idővel megkopnak, és ezért gyakran megfúrják őket, a nagyobb átmérőhöz új dugattyúra van szükség. Ezért a dugattyúgyártás egy jelentős része utángyártás. A gyűrű a henger belső fala és a dugattyú közötti rést tölti ki, s nagy súrlódásnak kitett alkatrész. Ezért a gyűrűk anyagának igen teherbírónak kell lenniük. Kopásuk még a legkiválóbb olajozás mellett is elkerülhetetlen, ezért, ha sokat fut a motor, akkor előbb utóbb szükségessé válik a gyűrűk cseréje is.