AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Laprugózás választása.


Laprugózás volt az ősi kocsigyártás alapja. Még ma is meghatározó szerepe van az autógyártásban. Annak ellenére is, hogy számos más elven alapuló, így például gáz-, olaj, lég-, stb. rugózási megoldásokat dolgoztak ki és alkalmaznak.

Hogyan és miből készül a laprugózás?

A szabványos minőségű ötvözött acéllapokból lap- és rúd formájú rugókat készítenek. Ez a laprugózás mindkét esetben azt jelenti, hogy egy-egy laprugó több rugólapból áll össze. A magyar szabvány szerint a hagyományos laprugókat CV4 szabványjelű acélötvözetből készítik.


Leresse meg autójához megfelelő laprugózás alkatrészeket:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


Ez annyit jelent, hogy az acél 0,5% szenet, 0,45% szilíciumot 0,75% mangánt, 1,1% krómot és 0,1% vanádiumot tartalmaz. Ennek a rugóacélnak az a jellemzője, hogy nagymértékű hajlításnak vagy csavarásnak maradandó alakváltozás nélkül ellenáll. A gépkocsikban leggyakrabban fél- és negyed elliptikus laprugózást használnak. Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!

A fél- és negyed elliptikus laprugózás beépítése az autókba

laprugózás alkatrészek

A fél-elliptikus rugóköteget merev rendszerű futómű felfüggesztésekor a gépkocsi hosszirányával, lengőtengelyes futómű esetén pedig a gépkocsi keresztirányával egyezően helyezik el. Toló- és fékezőerőt csak a hosszrugó tud az alváznak átadni. A negyed-elliptikus és kantléver rugók lehetővé teszik az alváz megrövidítését. Ezt az előnyt azonban az önhordó kocsiszekrénnyel épített személygépkocsiknál nem tudjuk kihasználni, a tehergépkocsiknál pedig nem alkalmazhatók, emiatt ma már igen ritkán találkozunk laprugózás rendszerekkel. A rugóköteg leghosszabb lapja a rugófőlap. Az alvázhoz való felfüggesztési módnak megfelelően a rugófőlap mindkét végét zárt szemekké hajlítják, vagy egyik, illetve mindkét vége egyenes.