Keresés terméktípus szerint

              Fékdob

              Autó fékdobFékdob az alkatreszek.hu fék mechanika kínálatában, kérjük tekintse meg fékdob kínálatunkat és kedvező árainkat!

              Fékdob, dobfék működése, szerepe

              A fékdob acélöntvény, belső felülete sima hengerpalást, a külseje bordázott; így merevebb a szerkezet, és jobban le is hűl. A dobfék külső stabil alkatrésze, amely a tengelyhez van rögzítve, s ebben forog, ehhez nyomódik a fékpofa fékezéskor, s jön létre a fékezőerő. A fékpofák, rajtuk a fékbetéttel belülről szorulnak a fékdobhoz. Elforduló, excentrikus alakú fékkulcs vagy munkahenger feszíti szét a fékpofákat fékezéskor. Fékdob ma már inkább csak a kisebb teljesítményű, vagy régebbi évjáratú autóknál van, és általában a hátsó kerekek fékezésénél alkalmazzák. 

              A fékdob karbantartást igényel, erre megfelel a szokásos időszakos szerviz, 10-15 000 kilométerenként. Ha ezt megkapja, ellenőrzik, akár 100-150 000 kilométert is mehetünk vele, persze a fékpofákat cserélni kell közben. A dobot meg hosszú futásteljesítmény után azért, mert deformálódhat, megnyúlhat.

              Mikor válik szükségessé a fékdob cseréje autónkban?

              A fékdobot tekinthetjük kopó alkatrésznek, amit mindkét oldalon cserélni kell a munkahengerrel és a fékpofákkal együtt. A dobféket tehát nem lehet javítani, csak elemeit cserélni. Nem biztos, hogy erre csak 150 000 kilométer megtétele után lesz szükség, ezért figyeljük a kopás jeleit. Ilyen jel lehet a puha fék, a megnövekedett fékút. Az is jellemző tünet, hogy a kézifék egyre magasabban fog, esetleg ezért már bowdent is kell cserélni. 

              A megfelelő ellenőrzés és karbantartás mellett a fékpedál útjának megnövekedése, a puha fék lehet fontos jelzés, és persze az, hogy megnövekszik a fékút, lassabban, hosszabb távon tudunk csak megállni. A kézifék (rögzítőfék) is ellenőrzendő, ha magasan fog vagy a sodronyt kell cserélni, mert megnyúlt, vagy a dobfékünk nem működik már hatásosan, vagy mindkét eset egyszerre fennáll már. A javítás, csere, karbantartás után a fékhatás-mérés is kötelező, de ezt a valódi szervizek tudják.

              A fékdobok alakvesztése

              Egy gépjármű lefékezése azon ellenerő segítségével történik, amely a kerekek mozgása ellen irányul. Eközben a fékpofák a munkahengerek segítségével a forgó alkatrész (fékdob) belső felületére nyomódnak. A fékdob alakjának eldeformálódását csikorgó hangok, rezgés, oldalra húzás jelzi. Ezt a kerékcsavarok helytelen meghúzása, a helytelen centrírozás, valamint a szakszerűtlen bánásmód (pl. szállításkor keletkező károk) válthatják ki.

              Fékdob beszerzése; mire ügyeljünk vásárláskor?

              Figyelem! Egyes autó típus szériát többféle méretű fékdobbal szereltek gyárilag, ezért érdemes a találatokat egy gyártóra szűkíteni, ha azon belül több méret található, akkor pontosítani kell a keresett méretet, gyártási év, hónap vagy más paraméter / termék részletesen gomb / alapján vagy lemérni az autón lévőt. A fékdobok árai 1db-ra értendőek, de rendelni csak párosával lehet. A csere előtt érdemes a márkához és a típushoz idomuló fékdobot pontosan kikeresni. 

              Kérjük válassza ki gépjárműve megfelelő gyártmányát!