AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Fékcső választása.


Fékcső akciós árakon az alkatreszek.hu széles kínálatában, vásároljon olcsón minőségi alkatrészeket és ismerje meg a fékcső felépítését, cseréjének helyes menetét!

A fékcső funkciója és működése az autókban

Fékcső és a hozzá tartozó alkatrészek segítségével jut el a fékfolyadék a fékhengerektől a kerékig. A fékcső meghibásodása, kilyukadása alkalmatlanná teszi az egész fékrendszert a fékezésre, aminek súlyos következményei lehetnek. A hidraulikus fékrendszereknél a főfékhenger hozza létre a fékfolyadék továbbításához szükséges energiát.


Keresse meg autójához megfelelő fékcsövet és alkatrészeit:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


Ez a munkahengerekhez a fékcsöveken keresztül eljutva a fékbetéteteket a féktárcsához szorítja. Erre akkor kerül sor, ha a gépkocsi vezetője a fékpedálra lép. A fékezéshez szükséges emberi erő csökkentésére a fékrendszerbe rásegítő van beépítve, ami megnöveli a fékezési erőt, tehermentesítve az autó vezetőjének a lábát. A fentiekből következik, hogy a fékcsöveknek jelentős nyomást kell kibírniuk, és jól kell a csatlakozó pontokon illeszkedniük, nehogy a nyomás és a fékolaj megszökjön. Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!

A fékcsövek a belső nyomás és a külső mechanikus hatások következtében sérülhetnek

Az agresszív vegyi anyagok is kárt tudnak okozni bennük, mivel gumiból készülnek. Tekintettel arra, hogy a kerekek nem csak forognak, de az alvázhoz képest is változtatják a helyzetüket, például a kormányzás hatására, így csak gumiból készült flexibilis fékcső képes a fékolajat eljuttatni a kerekeknél található féknyergekhez, fékmunkahengerekhez. Ezért nagyon fontos, hogy a fékcsövek mindig jó állapotban legyenek, ne törjenek meg, ne lyukadjanak ki. Ha mégis meghibásodnak, akkor az egyetlen megoldás a cseréjük.

A fékcső a fék fontos részeként, az autó lassításához, megállásához, állva maradásához nélkülözhetetlen alkatrész. Ezért fontos, ha tudunk róla néhány apróságot.

A hidraulikus fékrendszer egyik nagyon fontos része a fékcső, ha megsérült feltétlen cserélni kell.

A fékcső segítségével jut el a fékolaj az autó alvázától a kerekekhez. Mivel a kerekek mozognak az alvázhoz képest, így csak a gumi fékcső képes a fékolajat eljuttatni a kerekeknél található féknyergekhez, fékmunkahengerekhez, ezért nagyon fontos, hogy a fékcsövek mindig jó állapotban legyenek, így időközönként érdemes szakszervizben megvizsgáltatni őket. Azoknál az autóknál, ahol a kuplung működtetését hidraulikus elven oldották meg, a kuplungcső segítségével van összekötve a két hidraulikus elem. A fék javítása után vannak még teendőink. Ezt pár pontban megpróbáltuk összeszedni. Mind fontos és kihagyhatatlan ellenőrzés, mert a hibák kiküszöbölése a cél. Javítás után ellenőrizzük a biztosítógyűrűk, -szegek, -lemezek meglétét, csavarok meghúzását és tartsunk alapos fékpróbát! A fékek alkatrészei korrózió és kopás elkerülése érdekében kenést igényelnek, de a fékező felületeknek zsír és olajmentesnek kell maradniuk, ha szükséges használjunk féktisztító spray-t.

A fékcsővel kapcsolatos hibajelenségek

Az autó sofőrje a fékezéskor tapossa a pedált, az emberi izomerőt a fékolaj továbbítja. A fékfolyadékot a gyári előírások szerint kétévente ki kell cserélni, mert egyre csak romlik a hőtűrése, s így huzamos fékezésekkor előbb felforrhat, felhabosodhat, ami ahhoz vezet, hogy a fékhatás csökken. Erről a tartós fékezések után beeső fékpedál árulkodik. A fékfolyadék szintjét időnként érdemes ellenőrizni, ugyanis ha a rendszer valahol szivárog, akkor a fékolaj fogyása a figyelmeztető jel. Mikor az olajutántöltés rendszeressé válik, mindenképp ellenőriztetni kell a féket. A veszélyesen kevés fékolaj mennyiségre az autók figyelmeztetnek, rendszerint a kézifék kontroll lámpa világít a műszerfalon – ilyenkor azonnal után kell tölteni, és szervizbe kell vinni a járművet.

Fékcső alkatrész

A szivárgást viszonylag könnyű megtalálni, a nedvességre utaló nyomok, az olajsár a fékcső bekötéseknél mind segítenek megmutatni a probléma helyét

A szivárgás veszélyes is lehet, egyrészt, ha erősödik, másrészt, ha a fék kopó alkatrészeire, a tárcsákra, dobokra kerül, így a fékbetétek nem tudnak megkapaszkodni, az olaj keni a féket, megszűnik a fékhatás. Ilyen esetben rendszerint csak a négy kerék egyik féke hibás, a hibáról a fék félrehúzása árulkodik. A húzás intenzívebb, ha az első kerekek fékje hibás,nehezebben észrevehető, ha a fékezésben kisebb szerepet játszó hátsó tengelyi fékek valamelyike a rossz.

A fékcső működéseA fékcső működése

"Puha", "rápumpálós" fék: ez leggyakrabban a fékdugattyún lévő karmantyú hibája. Megerősíti a hiba forrását az, ha mindez főfékhenger felújítás és/vagy karmantyúcsere után kezdődött.

A hibának két oka lehet:

  • Vagy az alkatrész a hibás, hiszen sajnálatos módon gyári karmantyút már nem biztos, hogy lehet kapni, vagy a utángyártottra hagyatkozik az ember alaposan megnézve azt a "filléres" alkatrészt, hogy alapból nem deformált, mindenhol egyenlő falvastagságú stb.
  • Másik lehetőség a szerelési hiba. Amennyiben a karmantyún lévő perem nem tolásirányba néz, vagy beszereléskor nem a megfelelő alapossággal lett a helyére téve, - pl. erőszakosan lett bedugva a fékdugattyú - a perem átfordul. Helyes szereléskor a karmantyút és fékdugattyút, valamint a főfékhenger belső falát enyhén bekenjük fékolajjal és finoman toljuk az egységet a helyére.

"Folyamatosan fogó", "nyikorgó" fék: a hibát az okozza, hogy a fékpofa hozzáér, hozzányomódik a féktárcsához.Ilyenkor több lehetőség is felmerül a probléma okaként:

  • A fékpofa szorul a féknyeregben: Ez könnyen, gyorsan orvosolható. Az alu és az acél könnyen összekorrodál, ezért a pofákat és a féknyerget meg kell tisztítani, csiszolni, amíg a fékpofák kézzel a helyükre csúsztathatók illetve bent a helyükön kézzel könnyen mozgathatóak lesznek. Az újabb korrózió elkerülése érdekében gondosan zsírozzuk be az alu-val érintkező acélfelületeket.
  • A fékmunkahenger szorul: A fékmunkahengert meg kell járatni. A féknyerget le kell szerelni és a munkahengereket betolni úgy, hogy azok meg ne sérüljenek - pl. elhasznált fékbetétek segítségével - ezután a fékkarral kipumpálni. A folyamatot lehet ismételni. Ha ez nem segít, akkor komolyabb szerelésre kell felkészülnünk, pl. a munkahenger kiszerelésére, megtisztítására, szükség esetén néhány alkatrész cseréjére.
  • Valamilyen hidraulikus probléma, beszűkült fékcső, dugulás.

Minőségi Lpr, Akron és egyéb gyártók fékcsövei akciós árakon webáruházunkban. Nálunk biztos megtalálja az igazit.

 

Fékcső szerepe, felépítése

A fékkör egyes elemei vezetékkel vannak összekötve. Az összeköttetést a merev fékcsövek és a fék között a hajlékony fékcsövek biztosítják.

Fékcsövek:

Üzemi nyomás 120 bár

Belső átmérő 1/8 col (kb: 3,2 mm)

Kuplungcsövek

Üzemi nyomás 40 bár

Belső átmérő 3/16 col (kb: 4,8 mm)

Egyes csövek rugós drótbevonattal vannak védve

  Szerepe Anyaga
Belső cső Vezeti a fékfolyadékot a féknyereghez etilépropilén
Szövetborítás A szövetborítás merevíti a csövet és meggátolja a kinyúlást. polyamid
Külső cső Védi a szövetborítást. UV- ellen kezelt

Fékcső cseréje házilag, fontos javaslatok és tanácsok

A fékcső cseréjekor a következőkre kell figyelni:

  • A  méretek
  • A csatlakozó darabok fajtája
  • Kúptömítés vagy rézkarika tömítés

Javaslat:

Fékcsőkulcsot kell használni, hogy szereléskor a csatlakozó vég ne sérüljön meg.

Fékcső helyes használata

A fékcsövet nem szabad megtekerve beszerelni.

Fontos:

A fékcsövet nem szabad hozzászabni, hanem azt a csövet kell használni, ami megfelel az eredeti szabványnak.