AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Olajhűtő választása.


Olajhűtő nélkül is van a kenőolajnak valamilyen hűtő hatása, de akkor mondhatjuk csak, hogy egy motorban van olajhűtő, ha az égéstérben keletkezett hő elvezetésében szerepe van az olajnak.

Olajhűtő hűti autónk motorjában keringő olajat!

A gépkocsik motorjai általában víz és léghűtésesek, azaz a motortól víz vagy/és levegő viszi el az ott keletkezett hőmennyiség mintegy 30 százalékát egy hőcserélőhöz, ahol a külső levegőnek adja át. Az olajhűtő rendszerben is van hőcserélő, amelyben a hűtési funkciót ellátó olaj leadja a motortól hozott hőmennyiséget.


Keresse meg autójához megfelelő olajhűtőt:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


Az olajhűtő hiba leggyakrabban itt jelentkezik, a vékony, hőcserélő lamellák sérülését jelenti. A sérülés oka lehet felverődő kő, de akár a lamellák közé szorult rovar is. Minden esetben az olajhűtő hiba a hőcserélő szivárgását jelenti, amit persze az egyszerű korrózióra is vissza lehet vezetni. Ezért olyan fontos az olajhűtő rendszer hőcserélőjének rendszeres tisztítása. Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!

Olajhűtő adapter és felújítása.

Az olajhűtő felújítás rendre a tisztítással kezdődik. Aztán lehet megvizsgálni, hogy van-e valahol szivárgás és ha igen, hol. A lamellák átvizsgálása, a deformálódott elemek kiigazítása után, a csatlakozó, kötőelemek átvizsgálása következik, mert ezeknél is gyakran fordul elő repedés, törés. Az olajhűtő javítás abban különbözik a felújítástól, hogy általában egy konkrét helyen jelentkező adott hiba elhárítására irányul. Ez nem jelenti azt, hogy egy-egy olajhűtő javítás során nem kellene ugyancsak átvizsgálni az egész hűtőrendszert. Bármilyen autóba utólag is szerelhető olajhűtés. Az olajhűtő adapter, vagy más néven pogácsa az olajszűrő alá kerül. Az olajhűtő adapter rendre termosztáttal is fel van szerelve, aminek az a szerepe, hogy megakadályozza, hogy az üzemhőmérséklet alá csökkenjen az olaj hőmérséklete, vagy hideg indításkor felesleges olajhűtés legyen.