AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Autófűtés, klíma, autó hűtőrendszerek választása.


Autófűtés, klíma, autó hűtőrendszerek, vagyis légkondi gondoskodik maximális kényelmünkről az új autók többségében és ez a biztonságunkat is növeli, mivel a hűtő-fűtő-klíma rendszer segíti a sofőr koncentrálóképességének megőrzését.

Az autófűtés, klíma, autó hűtőrendszerek kereső autójához kedvező árakon

Az autóklíma rendszerben egy hűtőközeg kering, amely azért tudja lehűteni az utastér levegőjét, mert átmegy egy expanziós szelepen, folyadékból táguló gázzá változik, amely így lehűl, részben átveszi a levegő hőjét, majd egy klíma kompresszor ismét összesűríti folyadékká, ...


Keresse meg autójához megfelelő autófűtés, klíma, autó hűtőrendszerek alkatrészeit:


...felmelegszik és a felesleges hőt leadja a motortérben, a menetszélnek. Nyáron, a rekkenő hőségben, főleg egy hosszabb úton nagyon is fontos lehet. Ha manuális klíma működik az autónkban, a saját hőérzetünkre vagyunk utalva, állítgathatjuk a klímát, attól függően, hogy még melegünk van, vagy már fázunk. Ezekhez az autófűtés, klíma, autó hűtőrendszerekhez tartozó alkatrészeket ebben a kategóriában találja, ha mégis mára van szüksége, akkor tekintse meg teljes termékkínálatunkat!

Hűtő-fűtő-klíma rendszer karbantartása és tisztítása

Az autófűtés, klíma, autó hűtőrendszerek karbantartás legalább kétévente kötelező, de ha bármi jele van a rendszer koszolódásának, vagy pláne fertőződésének, nem szabad ennyit sem várni. Ilyen jel lehet, ha az autóklíma indításakor először büdös levegő érkezik az utastérbe. Ekkor jöhet egy autóklíma tisztító beavatkozás és egy klíma fertőtlenítés. Az elhanyagolt autóklíma ugyanis egészségtelen és ráadásul még a költségeinket is növeli, ugyanis romló teljesítménye miatt növeli a fogyasztást. Kevesen teszik meg, de még télen is be kell kapcsolni rövid időre a klímát hetente vagy kéthetente, mert ha a hűtőközeg nem áramlik a rendszerben, kiszáradhatnak és kirepedhetnek a tömítések. A klíma fertőtlenítés minden tavasszal, a nagy nyári igénybevétel előtt elvégzendő, ilyenkor egy klíma tisztítás sem árt, már csak azért is, hogy a rendszerre felcsapódó kosz, így az utak jégmentesítésére használt só ne tegye tönkre a kényesebb alkatrészeket. Ha elszivárgott a hűtőközeg egy része, vagy már túlságosan elkoszolódott, jöhet egy klímatöltés is. A Autófűtés, klíma, autó hűtőrendszerek javítását és karbantartását ajánlatos szakszervizben elvégeztetni.

Az automata klíma ezzel szemben szigorúan tartja a kiválasztott hőfokot.

Arra azért nem árt figyelni, hogy a benti hőmérséklet ne térjen el drasztikusan a külsőtől és csak fokozatosan csökkenjen, különben beszálláskor megfázhatunk, kiszálláskor meg szinte elkábulhatunk. Télen persze egészen más a helyzet, akkor fűteni kell a kocsiban. Az pedig úgy működik, hogy hasznosítja a motor amúgy is sok felesleges hőjének egy részét. Általában a motor hűtővizes rendszerére kötött kisméretű radiátor van a műszerfal alá beépítve. Ezen átáramoltathatjuk a külső hideg levegőt, amely így már felmelegedve érkezik az utastérbe, de úgy is beállíthatjuk a levegőt fúvó ventilátort, hogy folyamatosan az utastér levegőjét keringesse a radiátoron át. A fűtés irányítása is lehet manuális, vagy automata. Legfontosabb a kényelmünkön túl az autó működéséhez az autófűtés, klíma rendszerén túl az autó hűtőrendszere, ami a motort hűti. Ha az autó motorhűtőrendszere megsérül, azonnal vigyük járművünket szervizbe, mert számtalan alkatrész mellett a motor is maradandóan sérülhet és biztos senki nem szeretne váratlanul lerobbanni útközben.

Autóklíma ma már szinte minden korszerű gépkocsiban van. Légkondicionáló. Tulajdonképpen utastérhűtő. De nem mindegy, hogy milyen állapotban van, és hogyan használjuk.

Autóklíma az utastérben hűti vagy fűti a levegőt, tisztítása és töltése intenzívebb igénybevétel előtt.

Az autóklíma ugyanúgy működik, mint a hűtőszekrény, de a hőcserélő hűtőbordáin át intenzíven át is fújja a levegőt, felerősíti az áramlást, ezzel nagyban megnöveli a légáramlást, előbb lehűl az utastér a kívánt hőmérsékletre. Nos, ezt a kívánt hőmérsékletet a manuális autóklíma esetében saját szubjektív hőérzetünkhöz kell igazítanunk. Ha melegnek érezzük a kocsi utasterét, kicsit lejjebb vesszük, ha fázni kezdünk, megemeljük a hőmérsékletet. Azt mondják az igazán hozzáértők, hogy a nyitott gépkocsi, a cabriolet, vagy jó magyarosan kabrió a tőlünk északabbra fekvő országok kedvenc gépkocsifajtája. Ma már annyira jók a légterelők, olyan hatékonyak a fűtőberendezések, hogy Németország északi részén, Dániában, Svédországban nagyon jól használhatók ezek a kocsik tavasztól őszig, de a mi jóval melegebb éghajlatunkra zárt utasterű, jól klimatizált autó való nyárra.

Az automata autóklíma maga tartja a kívánt hőfokot.

Ilyenkor illek figyelni a külső hőmérsékletet mutató kijelzőt, és lehetőleg négy-öt foknál ne legyen nagyobb a különbség. Harminc fokos külső hőmérsékletnél nagyon kellemes tud lenni az a 25 fok! De ha még melegebb van odakint, akkor is csak fokozatosan hűtsünk. Először csak 3-4 fokot, azután, ha hosszabb úton vagyunk, lehet lejjebb menni. Kiszálláskor nincs gond, legfeljebb megcsap, kábít bennünket a külső hőmérséklet, de hideg kocsiba felhevülten beülni maga a megfázás. Jó az autóklíma azért is, mert nem kell ablakot nyitni, márpedig ez nagy sebességnél amúgy sem jó, a fogyasztást is növeli. Igaz, maga az autóklíma használta is növeli a fogyasztást, erre is figyeljünk, rövid távon az erőltetett hűtés már nem éri meg: sokba kerül.

A baktériumok elszaporodnak az autó klímarendszerében ha ritkán használjuk, vagy régen nem kapcsoltuk be.

A másik veszély akkor van, ha nem tiszta a légkondicionáló. Ha ritkán használjuk, vagy hosszú ideje nem használtuk, nyálkás nedvesség marad benne, ebben mindenféle baktériumok megtelepedhetnek. Egy szálloda légkondicionáló berendezése okozta – a kezdetben fel nem ismert, ezért gyakran halálhoz vezető – légiós betegséget, a legionellózist. Az autóban nagyon ritkán telepszik meg ez a baktérium, de más káros mikrobából sokat megfog az autóklíma. Ilyenkor nem elég a szűrő cseréje, az egyszerű felfrissítés, a spray. Nagyon fontos a szakszerű, alapos klímatisztítás. Ezért elengedhetetlen az autóklíma tisztítás. Ezt nyár elején, különösen, mielőtt hosszabb útra indulnánk, a legjobb szakszervizben elvégezni. Ilyenkor, amikor szezonja van, sokan kínálnak csomagban akár ingyenes, de mindenképpen kedvező árú átvizsgálást, klímatisztítást.

Autóklíma tisztításAutóklíma tisztán

MANNOL Légkondicionáló Tisztító Spray


Általános felhasználású légkondicionáló tisztító spray

MANNOL Légkondicionáló Tisztító Spray 997117A MANNOL Légkondicionáló Spray ideális tisztításra és szagtalanításra gépkocsik légkondicionáló berendezéseiben. A termék hatékony a levegőben, ill. a felületen lévő baktériumok, gombák és vírusok ellen. A kellemetlen szagokat friss mentol és eukaliptusz illatra cseréli.
Gyorsan eltávolít minden kellemetlen illatot gépjárművek légkondicionálóiból, valamint a sokáig megmaradó dohányfüstöt, állati szagokat is.
• Kis helyen elfér, gyors tisztítás, kényelmes, azonnal használható
• 15 perc után a fertőzés és az allergia kockázata csökken, a kellemetlen szagok friss, tiszta mentol, eukaliptusz illatra cserélődnek
A MANNOL Légkondicionáló Spray használata könnyű és biztonságos.
Használható személygépkocsik, kamionok, tehergépkocsik, lakókocsik és hajók fertőtlenítésére.

 

Rendelje meg autójához szükséges klímatisztító termékeket webáruházunkban akciós áron:

 

Klímatisztító spray használata

MANNOL Légkondicionáló Tisztító Spray 9971001. Szereljük ki a gépkocsi utastér szűrőjét, egyben ellenőrizzük is állapotát, ha koszos, szakadt cseréljük ki.
2. A Spray szórófejéhez csatlakoztassuk, a mellékelt vékony csövet ezt kell bevezetni a belső ventilátor, külső levegőbeszívó nyílásába, ide fújunk be egy adag habot, ez kb.: a doboz fél tartalma, innen kerül a hab a megfelelő helyekre.
3. A gépkocsi utasterében lévő levegőszellőző nyílásokba is permetezzünk be kisebb – nagyobb mennyiségű habot, ez a doboz másik fél tartalma.
FIGYELEM! – NEM KELL TELJESEN FELTÖLTENI HABBAL A LEVEGŐ CSATORNÁKAT!
4. Miután a habot minden létező helyre befújtuk, indítsuk be az autót, engedjük le az utastér ablakait, és bekapcsolt klímaberendezés valamint kikapcsolt belső levegőkeringetés mellett a ventilátort közepes fordulaton járatva 10-15 percen keresztül átszellőztetjük a klíma berendezést és az utasteret.
5. Szereljük vissza a lehetőleg új utastér levegőszűrőt a gépkocsiba.