AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Izzítógyertya választása.


Izzítógyertya működése során elhasználódik, idővel cserélni kell. Tekintse meg az alkatreszek.hu minőségi izzító gyertya kínálatát és országosan alacsony árait!

Az izzítógyertya működése és cseréje ha elhasználódott

Izzítógyertya gondoskodik a dízel üzemű autóknál a motor indításáról hideg időben. A dízel motorok ugyanis nem gyújtógyertyákkal működnek, hanem náluk az égést az összepréselt üzemanyag saját, magas hőmérséklete váltja ki, ami a motor első indításakor még nem áll rendelkezésre.


Keresse meg autójához megfelelő izzítógyertya autóalkatrészt:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


A régi típusú dízel autóknál egy kis időt ki kellett várni hideg indításkor, hogy az izzítógyertya elvégezhesse a feladatát. A korszerűbb motoroknál erre elég néhány másodperc is, amelynek leteltét a műszerfalon egy kijelző lámpa jelzi a vezetőnek. Az izzítógyertya alapelemei a gyertyaház, valamint az izzórúd a fűtő- és szabályozótekerccsel és a menetes csatlakozóval. A korrózióálló izzórúd hermetikusan van belesajtolva a házba. A gyertya tömítését a csatlakozónál szigetelőgyűrű vagy egy műanyag elem egészíti ki. Az izzítógyertyát az akkumulátor látja el elektromos energiával. Az áramellátást elektronikus vezérlésű izzítás-időzítő vezérlőegység szabályozza. Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!

Az izzítógyertyából is a márkás a legjobb

Az izzítógyertyák esetében is érdemes márkást beszerezni. Ezeknél nagyjából ugyanazok a gyártók képviselik a legjobb minőséget, mint a gyújtógyertyáknál. Tehát a legjobbak a Bosch, a Denso, vagy az Iskra termékei. Ezek az izzítógyertyák hozzák az akár két másodperces izzítási időt is -30 C fokos hőmérsékleten. A gyors indításnak az izzítógyertyák segítségével nagy járulékos előnye, hogy az induláskor lényegesen kisebb mértékben terheli meg a dízelmotor a környezetet, mert a gyors izzítás következtében kevesebb a korom és egyéb káros anyag rakódik le a motorban és kerül onnan ki. Összes webáruházunkban rendelhető izzítógyertya márkák: Ngk, Bosch, Denso, Beru, Japko, Japanparts, Delphi, Magneti Marelli, Champion, Iskra, Nipparts, Febi, Bremi, Hkt, Lucas, Swag, Valeo, Eyquem, Jakoparts, Vemo, Starline, Fae, Hans Pries, Fai, Kavo parts, Meyle, Opel Gyári, Monark, Blue print, Automega, Jp group, Prestolite Electric, Sct, JOPEX, AcDelco, Korea, Ashika, Jpn, Oyodo, Kia, Gp2, Hyundai, Oe, Bugiad, Herth+buss, Oem, Psa, Ssangyong, Dt, Gm, MERCEDES-BENZ, Nty, Renault, Ruville, Sakura, Sentech, Toyota, Vag.

 

Izzítógyertya a dízelmotor indítására szolgál. A motorba beszívott levegőt sűrítjük a hengerben, ettől az felmelegszik, és ebbe a forró sűrű levegőbe fecskendezzük be az üzemanyagot, amely ez esetben gázolaj.

Izzítógyertya felforrósítja a dízelmotorba fecskendezett gázolaj és levegő keverékét, ami a megfelelő hő hatására begyullad.

A forró közegben a gázolaj önmagától meggyullad (ez a kompressziógyújtás), és gyors égése, erőteljes kitágulása szolgáltatja a harmadik ütemet, a munkát, amelyre szükségünk van a (dízelüzemű) gépkocsink meghajtásához. Ismerje meg az izzítógyertya működését és cseréjét. A többi úgy megy, mint a benzinmotornál. Nincs is ezzel semmi baj, ha elég forrók a hengerek, könnyen gyullad a bejuttatott gázolaj. De amikor indítunk? Hát igen, akkor még nem elég melegek. A gázolaj gyulladáspontja 338 Celsius fok (MOL tanúsítvány), legalább ilyen meleg levegőbe kell bespriccelni, hogy meggyulladjon. Indításkor ezt a hőmérsékletet segít előállítani az izzítógyertya. Intenzíven hőt ad le az égéstérbe és felmelegíti azt, így a sűrítés hőhatásával összeadódva elég meleg lesz a hengerben, hogy a motorunk elinduljon. Persze az igazán jó motorok még csalnak is egy kicsit, a beszívott levegőt is előmelegítik. Vannak ráadásul örvénykamrás motorok is mellékégéstérrel, de ezt már magolják be a szerelők.

Izzógyertya metszet, Izzógyertya felépítése, Izzógyertya működése

Izzítógyertya csere akkor szűkséges, ha nehezen indúl a motor, leginkább hidegben kell felkészülnünk erre

A jó izzítógyertya akár öt másodperc alatt hatékonyan felmelegíti a motort. A korszerű autókban az elektronika mindent tud, akkor indítja el a dugattyúkat, amikor már hatásos az izzítás, nem kapcsolja ki rögtön a segítő hőforrást (az izzítógyertyát), csak amikor már elég meleg a motor. Így nem hagy ki a henger, nem köhög, nem füstöl a motor. Régebbi autókban az izzításjelző lámpa kialvására kell figyelni, csak akkor továbbfordítani az indítókulcsot. Ha a műszerfalon jelzést kapunk az izzítórendszer elégtelen működéséről, akkor mindig pontosan tudhatjuk, hogy jól működik-e az izzítógyertya. Ha ilyen jelző nincs a kocsinkban, a megszokottnál hosszabb izzítási idő, a füstölés, a nehéz indulás, a motor buffogása intő jel. Ilyenkor következik az gyertyák ellenőrzése, ezt pedig biztonsággal csak kiszerelve lehet megtenni, amit legbiztonságosabban az izzitógyertya kiszedő segítségével tehetünk meg.

Az izzítógyertya nem minden indulásnál, és nem minden hőmérsékleten izzít

A legtöbb járműben, ha a hűtőfolyadék hőmérséklete eléri a 15 C fokot, akkor nem történik izzítás. A gépjármű műszerfalán az „izzítás-jel” ha indítás előtt nem világít, vagy a már járó motornál villog akkor nagy valószínűség szerint gond van a gyertyák valamelyikével, vagy az üzemanyagrendszerrel. Az izzítórendszer valamilyen meghibásodását főleg hideg időben lehet észrevenni. Az izzítógyertya hiba nem mindig könnyen behatárolható, legegyszerűbb megoldás a cseréje, ha van nálunk mindig tartalék izzítógyertya készlet. Érdemes jó minőségű terméket beszerezni kedvező áron. Ilyen a világhírű NGK gyertya vagy a külön fűtőszállal felszerelt Iskra és Denso.