AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Gyújtás vezérlőmodul választása.


Gyújtás vezérlőmodul, vagy gyújtásmodul a motor agya, az úgy nevezett ECU által küldött gyújtásidőzítő jel (IGT) által vezérlet szerkezet, amely a gyújtásfeszültséget indukáló primer tekercset kapcsolgatja.

A gyújtásvezérlő modul működési elve

A motor-ECU, amely, a különféle szenzoroktól begyűjtött, a gyújtás vezérléséhez szükséges információkat feldolgozza, három gyújtásidőzítő jelet állít elő. Ezek alapján a gyújtásmodulban elhelyezett három végfok kapcsolgatja a három dupla szikrás gyújtótekercset.


Keresse meg autójához megfelelő gyújtás vezérlőmodult:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


Ezek egyszerre hoznak létre gyújtóívet az együtt-járó hengerek gyertyaelektródái között. A modulok visszaigazoló jellel (IGF) informálják az ECU-t arról, hogy a gyújtóív ténylegesen létrejött-e. Ahol minden gyertyának külön gyertyatrafója van, ott ezekbe van beépítve egy-egy gyújtás vezérlő modul. Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!

A gyújtás vezérlőmodul működési mechanizmusa

Ha az ECU bemeneti információi alapján az úgynevezett gyújtásidőzítő jel (IGT) felfutó élével kivezérli a gyertyatrafókba beépített gyújtásmodulok kapcsolótranzisztorait, azok vezető állapotba kerülnek. Ekkor a gyújtáskapcsolón a biztosítón, a primertekercsen és a végfok kapcsolótranzisztorán át növekedhet a primer áram. Az IGT jel lefutó élére a végfoktranzisztor nem vezető állapotba kerül. Ekkor a szekunder tekercsben létrejövő gyors áramcsökkenés, amelyet mágnestér csökkenés kísér, akkora feszültséget indukál a szekunder tekercsben, amely létrehozza a gyújtóívet.