Keresés terméktípus szerint

              Kerékanya

              KerékanyaKerékanya – végre egy alkatrész, amellyel már szinte minden autós találkozott, amelyet már szinte mindenki tartott a kezében. Persze ez soha nem volt öröm, mert olyankor szokott előfordulni, amikor egy defekt miatt kereket kell cserélni. A kerékcsavar és a kerékanya feladata ugyanis a lemezfelni vagy az alufelni rögzítése. Tekintse meg további autó felfüggesztés, kormányzás választékunkat!

              A kerékanya kiválasztása

              A kerékanya olcsó, pár száz forintos alkatrész, amely ráadásul nem köthető az autó típusához. Egy kerékanya több fajta autóhoz is jó lehet, és fordítva, egy autóhoz többféle kerékanya is megfelel. Néha azonban ugyanannál az autónál a nyári alufelnihez és a téli lemezfelnihez másféle anya kell, ezért a másik szettet is tartsuk a kocsiban, mert a pótkerékhez az eredeti, gyári csavarokat kell használni. Az a fontos, hogy megfelelő legyen a méret és az illesztés. Ha alumínium felnit kell rögzíteni, különösen fontos a megfelelő illesztésre figyelni, nehogy összeragadjanak a felületek.

              Meghúzási nyomaték

              Ha a kerékcsere nagyján túljutottunk, és már csak meg kell húzni a kerékanyákat, fontos, hogy betartsuk az autó gyártója által megadott meghúzási nyomatékot. Ha nem húzzuk meg eléggé, biztonsági kockázatot vállalunk, ha meg túlságosan megszorítjuk, akkor legközelebb nehezen tudjuk majd kitekerni. Arra is figyelni kell, hogy milyen sorrendben húzzuk meg a kerékanyákat. Az egymással átlósan szemben találhatókat kell egymás után rögzíteni. Mindegyiket ugyanakkora nyomatékkal kell meghúzni. A nyomaték kívánt mértékét a gyártó mindig megadja a szervizkönyvben.

              Nyomatékkulcs

              Ehhez a munkához persze megfelelő szerszám is kell. Ez lenne a nyomatékkulcs, ami lényegében egy racsnis kulcs, amelynek szorító erejét be lehet állítani. Ha ennél nagyobb erőt fejtünk ki vele, egyszerűen csúszni kezd a szorítószerkezet. Az elv ugyanaz, mint a benzintank sapkájának hasonló „szabadonfutója”. Maga a kerékkulcs minden autóban szériafelszerelés. A baj csak az, hogy a gyártók többnyire olcsó, egyszerű és ezért nyomatékállításra nem alkalmas kulcsot raknak a csomagtartóba, letudva ezzel a feladatot. Kézzel, érzésből húzhatjuk csak meg vele az anyát. Az egyik lehetőség: vásárolni egy jobb kerékkulcsot. Ez lehet egy keresztkulcs, teleszkópos kerékkulcs, vagy akár egy elektromos kerékkulcs is. A másik lehetőség: legalább az idényjellegű kerékcseréket szervizben végeztetni, ahol még a légkulcs nyomatéka is állítható.

              Kérjük válassza ki gépjárműve megfelelő gyártmányát!