AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Belső kormányösszekötő rúd (axiál rúd) választása.


Belső kormányösszekötő rúd a neve a kormányműhöz legközelebbi összekötő rúdnak, amit a szerelők gyakran csak axiál rúdnak hívnak. Feladata, hogy a kormányszerkezetet axiálisan a futóművekhez kapcsolja egy gömbcsuklóval úgy, hogy azok szabadon mozoghassanak.

A belső kormányösszekötő rúd meghibásodása

A leggyakoribb hiba, hogy a belső kormányösszekötő rúd „lóg”. Ezt az ilyenkor megjelenő kopogó hang árulja el. Oka, hogy az axiális rudat menet közben folyamatosan ütések érik, aminek következtében az axiális csuklók kikopnak. Ez 100-150 ezer kilométer megtétele után szokott jelentkezni.


Keresse meg autójához megfelelő belső kormányösszekötő rúdat / axiál rúdat:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


A kopás előrehaladtával nem csak a kopogó hang erősödik, de megnő a kormány holtjátéka is, ami komoly következményekkel járhat a vezetésbiztonságra. Az axiál rúd kopogása mögött a szilentek meghibásodása és a takarógumik sérülése is megbújhat, ezért ezek épségét érdemes gyakran ellenőrizni, mert szükséges cseréjükkel meghosszabbítható a belső kormányösszekötő rúd élettartama is. Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!

Belső kormányösszekötő rúd, szakmai nevén axiál rúd kedvező árakon

A belső kormányösszekötő rúd, axiál rúd cseréje

axiál rúd

A lógó axiális rudat nem lehet javítani, cserélni kell. Ez nem nagy munka, egy-két munkaóra alatt elvégezhető. Természetesen a cseréhez elő kell teremteni a cserealkatrészt, vagyis meg kell vásárolni az új axiál rudat. Olyan belső kormányösszekötő rudat (axiál rúd) kell a régi helyére beszerelni, ami a gépkocsi márkájának és típusának megfelel. Sőt arra is oda kell figyelni, hogy a baloldali, vagy a jobboldali rúd cseréje vált e szükségessé. Nem szabad megfeledkezni arról, hogy bármelyik oldalon cseréljük is az axiál rudat, utána mindig futóműállítást kell végezni.