Keresés terméktípus szerint

              Abroncsnyomás ellenőrző rendszer

              Abroncsnyomás ellenőrző rendszerAbroncsnyomás ellenőrző (TPMS) rendszer figyeli a nyomást az abroncsokban, és veszélyes nyomásváltozás esetén – ha a tényleges érték eltér az előírttól – figyelmezteti a vezetőt. A Kovács autó érzékelők, jeladók, kapcsolók, elektronika webáruház "polcain" egyéb alkatrészeket is talál, böngésszen választékunkból.

              Az abroncsnyomás ellenőrző rendszer szerepe

              Az Európai Unió előírása szerint 2012. novemberétől minden újonnan gyártott autónak rendelkeznie kell TPMS rendszerrel. Az abroncsnyomás ellenőrző rendszer azért fontos, mert alacsony nyomás esetén jobban kopnak a gumik, ami csökkenti az élettartamukat, de akár meg is sérülhet az abroncs belseje. Bármelyik első kerék 1 barral alacsonyabb keréknyomása 10 százalékkal növeli a fékutat nedves úton. Már 0,2 barral kisebb nyomás is 1 százalékkal nagyobb üzemanyag-fogyasztást eredményez. Ugyanez 0,6 bar esetén már 4 százalék! Érdemes tudni, hogy az újabb modellekben már gyári tartozék, viszont utángyártott változatokat is be lehet szerezni.

              Az abroncsnyomás ellenőrző rendszer esetében egy olyan elektronikus rendszerről beszélünk, mely folyamatosan valós idejű információkat szolgáltat a sofőr felé. A figyelmeztetések megjelenítésének módja változó: lehet egy piktogramon, mérőeszközön vagy akár egy szimpla figyelmeztető lámpán is. Kimutatások szerint rengeteg baleset azért következik be, mert rossz guminyomással autóznak az emberek. Épp ezért van fontos szerepe a TPMS rendszernek a közlekedésbiztonság szempontjából is. Funkciójából adódóan az üzemanyag-fogyasztás mérséklését is elősegíti, továbbá hozzájárul a környezetvédelemhez. Alacsony guminyomás esetén ugyanis jóval több üzemanyagot éget el a kocsink.

              Az abroncsnyomás ellenőrző rendszer típusai

              A TPMS rendszereket két altípusra sorolhatjuk: közvetlen (direkt) és közvetett (indirekt) abroncsnyomás ellenőrző rendszer. Előbbi esetében az abroncs belsejébe kerül a nyomást érzékelő vezeték nélküli, elemes szenzor, míg utóbbi az ABS szenzorból veszi az információkat. Ilyenkor nem találunk érzékelőket az abroncsban, és kizárólag vezetés közben érzékel a szerkezet. Az iTPMS rendszerek csak alacsony nyomás, vagy szélsőséges esetben defekt esetén jeleznek. 

              Az abroncsnyomás ellenőrző rendszer szenzorait rögzítés szempontjából két csoportra bonthatjuk: léteznek ún. snap in és clamp in érzékelők. Előbbinél bepattintással rögzíthetjük az érzékelőt, a keréktárcsában található furatba kell helyezni. Az érzékelő és a szelep csavarkötéssel kapcsolódik össze, így anélkül is kicserélhetjük probléma esetén a szelepet, hogy kivennénk a szenzort. Ezzel szemben a clamp in szenzorokat anyával lehet rögzíteni, és egy gyűrű gondoskodik a keréktárcsa tömítettségéről. Ezekben a típusokban egy elemként funkcionál az érzékelő és a szelep, épp ezért szelepprobléma esetén a szenzort is cserélni kell.

              Mit érdemes tudni a TPMS rendszerek meghibásodásáról, javításáról?

              Leggyakrabban a TPMS rendszerek gyárilag, előre beszerelt energiaforrásával szokott adódni, ezek ugyanis idővel elhasználódnak. Ha például defektet kapunk, tönkre mehet a rendszerben dolgozó szelep; típustól függően ilyenkor lehet, hogy a szenzort is cserélni kell. Lehetőség szerint ne mindig defektjavító folyadékokat használjon a probléma orvosolására, ezek ugyanis rongálják a szelepet. Bizonyos típusoknál fémszelepekkel találkozhatunk, míg a többinél gumiszeleppel – bármelyikről is legyen szó, bizonyos időközönként karban kell őket tartani! A karbantartás részét képezi az is, hogy a gumitömítéseket és szeleptöveket időnként cseréljük.

              Kérjük válassza ki gépjárműve megfelelő gyártmányát!