AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Abroncsnyomás ellenőrző rendszer választása.


Abroncsnyomás ellenőrző rendszer figyeli a nyomást az abroncsokban, és veszélyes nyomásváltozás esetén – ha a tényleges érték eltér az előírttól – figyelmezteti a vezetőt.

Az abroncsnyomás ellenőrző rendszer szerepe

Az Európai Unió előírása szerint minden 2012. november 1-je után gyártott gépkocsi modellnek rendelkeznie kell abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel (TPMS). Ezért 2014. november 1-jétől egy ilyen rendszer minden új gépjárműben kötelező.


Keresse meg autójához megfelelő abroncsnyomás ellenőrző rendszert:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


Az abroncsnyomás ellenőrző rendszer azért fontos, mert az alacsony nyomásnál jobban kopnak a gumik, ami csökkenti az élettartamukat, de akár meg is sérülhet az abroncs belseje. Bármelyik első kerék 1 barral alacsonyabb keréknyomása 10 százalékkal növeli a fékutat nedves úton. Már 0,2 barral kisebb nyomás is 1 százalékkal nagyobb üzemanyag-fogyasztás eredményez. Ugyanez 0,6 bar esetén már 4 százalék. Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!

Az abroncsnyomás ellenőrző rendszer működése

A közvetlenül mérő rendszerekben a gumiba vagy a szelepbe épített nyomásérzékelő méri a gumiabroncsban uralkodó nyomást. Az adatok rádiójel segítségével kerülnek a gépkocsiban található vezérlőegységbe, és a gépkocsivezető minden egyes abroncs pontos nyomását láthatja a műszerfal kijelzőjén. A közvetett működésű rendszerek az egyes kerekek fordulatszámát érzékelik, és felismerik a kerék kerületének nyomáscsökkenés miatti változásait. Amikor levegő távozik az abroncsból, akkor a kerék kerülete csökken, és a többi abroncshoz képest gyorsabban forog.