AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Osztómű választása.


Osztómű gondoskodik az autókban a sebességváltóból kijövő nyomaték hajtott tengelyek közötti elosztásáról. A terepjárók mellett a nagy teljesítményű gépjárműveknél a nyomaték szétosztása a négy kerékre csökkenti a túlpörgést és növeli a vonóerőt.

 

Az osztómű biztonságot növelő eszköz is

 

Az osztómű abban segíti a vezetőt, hogy az autó motorjának teljesítménye két tengelyen oszlik meg, amelyek így a meghajtás szempontjából hatékonyabban használják fel a motor erejét. Azonban négy kerék meghajtásnál sem az a jó, ha mind a két tengelyre azonos nyomaték jut. Az egyszerű osztómű azonban csak arra képes, hogy a tengelyek között egyenlő arányban ossza meg a nyomatékot. Ezért az osztóművel felszerelt terepjárókban még zárható differenciálművet építenek be a probléma megoldására. Azzal a céllal, hogy az egyes féltengelyek egymástól eltérő sebességgel tudjanak forogni a kanyarban, ami jelentősen fokozza az autó úttartását és csökkenti a megcsúszás veszélyét.


Keresse meg az autójához megfelelő osztóműt:


Az osztómű önmagában kevés

 

Az osztómű önmagában kevés ahhoz, hogy a legjobb tapadási teljesítmény és a legkisebb kipörgési veszély mellett lehessen autózni. Ezért az osztómű szinte mindig differenciálművel együtt működik. Az úgy nevezett aszimmetrikus differenciálművek azt a problémát is megoltják, hogy az autó egyes tengelyei normál feltételek között sem igényelnek azonos meghajtóerőt, mivel nem azonos terhet hordoznak. Egy terepjáró első, kormányzott tengelye és a terhet viselő hátsó tengelye terhelése lényegesen eltérhet, ezért ezek között ennek figyelembevételével kell megosztani a nyomatékot a differenciálmű segítségével.