AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Kettőstömegű lendkerék csillapító választása.


Kettőstömegű lendkerék csillapító enyhíti a mai korszerű motorokban fellépő jelentős főtengely vibrációt, ami különösen a dízelmotoroknál okoz gondokat, amiben nem kis szerepe van a szigorúbb környezetszennyezési előírásoknak.

 

A kettőstömegű lendkerék szerepe

 

A kettőstömegű lendkerék csillapító a korszerű motoroknál a főtengelyre ható nagyobb erő miatt fellépő extrém vibráció ellensúlyozását szolgálja, ugyanis a vibráció következtében a főtengely tárcsa sebessége nem lesz egyenletes. Ez a folyamatos rázkódás csapágykopást, szíjhajtás kopást, szakadást, de mindenek előtt zajos működést, de végső esetben akár főtengely törést is okozhat. Ennek a vibrációnak a csökkentését szolgálja a kettős tömegű lendkerék csillapító, amit szinte minden korszerű autó motorjában megtalálhatunk és amelynek legfontosabb része a tőtengelytárcsák gumiból készült csillapító része. 


Keresse meg az autójához megfelelő kettőstömegű lendkerék csillapítót:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


A kettőstömegű lendkerék csillapító meghibásodása

 

A kettőstömegű lendkerék csillapító leggyakoribb meghibásodása a gumi részének megkopása, elszakadása. Mivel ennek guminak meghatározó szerepe van a rezgés enyhítésében, nélküle az egész rendszer működésképtelen és cserére szorul. Akkor is érdemes a megfontolni a kettőstömegű lendkerék csillapító cseréjét, ha például az érintett segédberendezés szíjfeszítőjét cseréljük, amire általában úgy 120 ezer kilométerenként szokott sor kerülni. Egyébként nem ritkábban, mint 60 ezer kilométerenként mindenképpen ellenőrizni kell a kettőstömegű lendkerék csillapító állapotát.