AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Automata sebességváltó vezérlés, hidraulika választása.


Automata sebességváltó vezérlés, hidraulika gondoskodik arról az automata sebességváltóban, hogy az autó sebességéhez igazodó fogaskerék áttételek kapcsolódjanak össze.

 

Az automata sebességváltó vezérlés, hidraulika működése

 

Az automata a sebességváltók működési elve, hogy egy bolygómű egységnek több kimenő fordulatszáma lehet attól függően, hogy a napkereket, a külső kereket vagy a bolygókerekeket megvezető hídszerkezetet fékezik-e le. Több bolygóműcsoporttal alakítható ki a többfokozatú sebességváltó. A régi megoldásoknál az egyes tengelyeket kézi vezérlésű szalagfék állította meg. Ma általában lemezes és szalagfékeket és lemezes tengelykapcsolókat használnak, amelyeket hidraulika vagy elektromos motor működteti. Tehát az automata sebességváltó vezérlés, hidraulika a mechanikus tengelykapcsolást vezérli a rendszerben lévő olajra támaszkodva.


Keresse meg az autójához megfelelő sebességváltó vezérlést, hidraulika alkatrészeket:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


A hidrodinamikus sebességváltók

 

Az automata sebességváltó vezérlés, hidraulika legkorszerűbb formája a hidrodinamikus tengelykapcsoló. Ez egy közös házba épített örvényszivattyúból és turbinából áll. A szivattyú a motor tengelyén forog, a turbina a hajtott tengelyen. A szivattyú által hajtott olaj megforgatja a szivattyút és addig gyorsítja, amíg közel azonos fordulatszámon nem forognak. Itt a hagyományos súrlódó tengelykapcsolókkal szemben a kapcsolás zökkenőmentes és önműködő, de folyamatos üzem mellett a tengelykapcsoló állandó hűtésre szorul. Ezért hagyományos fogaskerekes sebességváltókba építik be, úgy, hogy állandó üzemben a kapcsolatot mechanikus tengelykapcsoló veszi át.