AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Vezérműszíj görgő készlet választása.


Vezérműszíj görgő készlet beszerzésével könnyíthetjük meg a vezérműszíj cseréjét. Ugyanis, az igazán jó megoldás, ha egyszerre váltjuk le vezérműszíjat és a hozzátartozó görgőket, feszítőgörgőket.

A vezérműszíj egyszerre több feladatot lát el

Teljesen mindegy, hogy ezekből melyiknek a hibája miatt kell hozzájuk nyúlni. A vezérműszíj hajtja a vezérműtengelyt, ami a szelepek nyitását és zárását vezényli, vagyis magát a motort. A mai korszerű motoroknál, szinte mindig a vezérműszíj hajtja a vízpumpát is. A vezérműszíj megfeszítésére szolgál a feszítőgörgő és sok esetben egy vagy több vezetőgörgő is része a vezérlésnek.


Keresse meg autójához megfelelő vezérműszíj görgő készletet:


Gyakori gyártmányok

Kevésbé gyakori gyártmányok


A vezérműszíj egy fejlett technológiájú kompozit, üvegszálból és kevlárból készül, külsejét vászonburkolat fedi. Magas hőállóságán kívül a vezérműszíj kidolgozása révén lehetővé teszi a nyomaték okozta rezgések elnyelését. Tekintse meg további kapcsolódó termékeinket is!

Mit kell és mikor feltétlenül cserélni?

Vezérműszíj cseréjekor az autógyártók többsége a vezető- és feszítőgörgő cseréjét is előírja. Ez természetesen jelentősen drágítja a csereköltséget, különösen a 16 szelepes és a V-motoroknál, amelyekben a szíj hosszú és bonyolult pályán, több görgő által terelve mozog. Csakhogy akkor sem érdemes takarékoskodni és nem egy egész készletet cserélni, ha egyébként semmi mást nem tapasztalunk a régi görgők meghagyásával, csak egy kicsit nagyobb zajszintet. Ugyanis egy komolyabban kopott görgő megragadhat. A beállt görgő pedig intenzíven koptatja a szíjat. A megragadt görgő okozza a vezérműszíj szakadások legnagyobb részét. A másik ok természetesen ha nem megfelelően van megfeszítve a vezérműszíj, amiről pedig az ugyancsak újra cserélt feszítő görgő tud a legjobban gondoskodni.

A vezérműszíj cseréjekor a gyárak 90%-a a vezető- és feszítőgörgő cseréjét is előírja, javasolja.

Ez drágítja a csereköltséget, különösen a 16 szelepes és a V-motoroknál, amelyekben a szíj hosszú és bonyolult pályán, több görgő által terelve mozog. A görgőcsere elmulasztása enyhébb esetben csak a motor zajszintjének növekedésével jár, a kopott csapágy zúg - nehéz a hangot azonosítani, ugyanis generátorcsapágy és a vízpumpacsapágy is hasonlóan zúg - továbbá a hang folyamatosan erősödik, nem váratlanul szólal meg, így a használó füle hozzászokik a zajhoz. Egy komolyabban kopott görgő azonban megragadhat, a beállt görgő pedig intenzíven koptatja a szíjat. A megragadt görgő okozza a vezérműszíj szakadások többségét, a másik ok természetesen ha nem megfelelően van megfeszítve a vezérműszíj .Több autótípusnál a vízpumpát is a vezérműszíj hajtja, ezért a vízpumpa állapotától függetlenül érdemes kicserélni azt, mert a csapágyhibás, öreg, váratlanul beálló vízpumpa is okozhatja a vezérműszíj szakadását. A réginél feszesebb új szíj egy-két hét használat alatt tönkreteheti az öreg vízpumpát. Amennyiben mód van rá, mindenképpen cserélje ki a vezérműszíjjal együtt a vízpumpát ha az része a vezérlésnek, vagyis a vízpumpát maga a vezérműszíj hajtja. Persze mint azt írtuk, nem kötelező, de szervizünkben tapasztaltak alapján erősen javasolt a csere.