AUTÓTÍPUS KERESÉS
KOSÁR TARTALMA
A kosár jelenleg üres

Kovács Autó

Székesfehérvár Rallye 2015 június

2015. 06. 19-21-ig a Székesfehérvár Rallye-n zúgtak fel a TMC Rallysport versenyautói. Schuck Jani –Gonda Danival és a C2R2 Max-al nagyon várta az első napot.


S.J.:”A népes mezőnyben murvás nappal kezdtünk, és mivel vegyes talajú verseny, másnap aszfalton folytattuk. Ezek jelentős kihívások mindenki számára, nekünk is, a csapatnak is. Át kell építeni nap végén az autót, futóművet, fékeket, és csomó mindent. Mi mindenképp a murvás napra koncentráltunk igazán, mivel az Országos Murva Rallye Kupában szeretnénk év végén jó eredményt elérni. Ez volt a hangsúlyos nap, ez az első. Abból kiindulva, hogy tavaly ez a verseny nagyon szép eredményt hozott nekem, valamint jobban is tudunk murván menni, előre terveztünk. Az volt a taktikánk, hogy az első nap gyűjtsünk annyi előnyt, hogy a második nap azt csak be kelljen osztani, és így tudjunk jó eredményt elérni. Hát, ezt igazából az első nap megtudtuk valósítani, hiszen minden gyorsaságit megnyertünk, kivéve, amelyiken defektet kaptunk. Ezt az utolsó előtti, a 18 km-es, Iszka nevű gyorson kaptuk, ami a legdurvább szakasza volt a versenynek. Itt nagyjából 4 km-t jöttünk a vége előtt felnin, és még ennek ellenére is kevés időveszteséggel tudtuk teljesíteni, nem kaptunk a többiektől, a kategória társaktól sokat.

További kapcsolódó cikkeink használtautó vásárlással és más autós hírekkel kapcsolatosan itt olvasható >>

 

Azt gondolom, hogy ez egy nagyon remek nap volt. Volt egy pici incidensünk az utolsó gyorsaságin, majd felügyelőtestületi döntés kellett, hogy helyére tegyék ezt a dolgot. Nem akarom ezt részletezni, a lényeg az, hogy 0,6 tized másodperccel megnyertük a szombati, a Murva Kupás napot! Ezzel a kicsi előnnyel fordultunk a vasárnapra, ami nem volt olyan jelentős, mint amit szerettünk volna. Megpróbáltuk ezt az előnyt valahogy megtartani! Ez egészen vasárnap, az első gyorsasági rajtjáig sikerült, ahol kikéstünk az idő ellenőrzőről. Mondhatom azt, hogy rajtunk kívülálló okok miatt, de igazából ezt kár magyarázni. Lényeg a lényeg: késtünk egy percet, és így 10 mp büntetéssel rögtön el is adtuk az előnyünket.


A rajthoz odaálltunk beöltözve, bemelegített fékekkel és gumikkal, akkor az egész mezőny még ott állt a rajtban. Magyarul, még az első autó SEM! rajtolt el. Mi ugye 35-ös rajtszámmal egy elég hosszú sor végére tudtunk beállni. Futópercre odaértünk, és mire a Dani kikötötte magát, kiszállt, bukósisakban előrefutott azon a nem tudom hány méteres hosszú soron, az elején lévő sportbíróhoz. Akkor ért oda, amikor éppen átváltott az óra, szóval késve vitte oda a menetlevelet. Ezt nem sikerült időben teljesítenie, mert nem futóversenyre mentünk, hanem autóversenyre! Ezért nem is haragudtam Danira, de nem volt bennük annyi, hogy ezt elnézzék a körülmények miatt pici jóindulattal… Na, mindegy ezek a szabályok, ez a dolguk! Sajnos megkaptuk a 10 mp büntetést. Igazából, így utólag azt gondolom, persze ott nagyon idegesített, de most, valamint a nap végén is éreztem, hogy ezen nem múlt semmi. A következő gyorson elment az átbeszélőnk, nem hallottam semmit, a pantomim előadást annyira nem tudtam lekövetni, és ez persze meglátszódott az időeredményemben. Kicseréltük az elemet, ami 3 kanyarig működött is, majd ismét Dani pantomim előadásából próbáltam megérteni a kanyarokat, de ez borzasztó nehéz, így hát innentől kezdve úgy elhúzott előttünk a Borbás Szabi, hogy azt gondoltam, nem szabad ezt tovább feszegetni. A biztos második helyre kellett mennünk!


Azután voltak egyéb kalandok, defektünk is volt még egy, és a végére is maradt izgalom. Utolsó gyorsaságin elszakadt az ékszíjunk, ami azt eredményezte, hogy nem volt szervokormányunk. Itt az volt már tényleg a cél, hogy teljesítsük az utolsó gyorsot is, menjünk be a céldobogóra. Azért ezt lehet szervokormány nélkül is abszolválni, de azért ez nagy kihívás. Lejöttünk a gyorsaságiról, volt még 30 km etapunk, és azt gondolom, hogy ez életem leghosszabb etapja volt.
Ugyanis a töltésünk is elment emiatt az ékszíj miatt. A célban, a műszerfalra kiírt 12V, az etap útvonalon elkezdett csökkenni. A céldobogóhoz úgy értünk oda, hogy leállítottuk az autót, és végig toltuk Székesfehérvár belvárosán a C2-t, majd feltoltuk a céldobogóra. Azon izgultunk, hogy ott még induljon be egyszer, egy indítás legyen még az akkumulátorba, és a Parcferme-ig még eltudjunk gurulni. Ugyanis a teljes verseny célja ott van!
Hál’ istennek sikerült! Bár a céldobogón az ORB 6. géposztályának II. helyéért járó kupákkal érdekes képek készültek, mert a járó motorú autónkban, az egyik lábammal a féket nyomtam, így fél lábon állva kukucskáltam ki a kupákkal az autó mellől  Elkészült az erejével addigra a kis autónk! Hálás vagyok neki, mert kibírta azért….”

Első napja Szebellédi Lacinak és Beliczky Istinek sikeresen zajlott. Az összes gyorson szoros időeredményekkel vívtak a kategória társakkal.

Beliczky Isti is szinte már tapasztalt, rutinos navigátorként diktálja gyorsról-gyorsra az itinert. Szombaton a murván picit elégedetlen volt Laci, de a kategóriájukban az összes gyorson az élmezőnyben végeztek. Negyven fokos meleggel kellett megbirkózni versenyzőinknek mindkét napon.
Segitőink minden gyorsasági végére hűtött ásványvizet vittek a fiúknak, hogy jobban teljesítsenek. A murva, a por és a meleg a motorokat is igénybe veszi.
Az esti szervizben mindent rendben talált a csapat, a futóművek és a motorok is beállítva, feltöltve várták a folytatást. Másfél óra alatt mindkét autót építettük aszfaltra, majd begurultunk a Parcfermébe. Vasárnap a 4. gyorsasági szakasz közepén elment az olajnyomás, és abban a pillanatban felgyulladt az autó. A blokk kilyukadt, és a kipufogóra fröccsenő olaj meggyulladt. Laci lélekjelenlétének köszönhető, hogy nem lett bajuk. Poroltóval ügyesen pillanatok alatt elhárították az életveszélyt. Sajnos az élről estek ki! Hamar utánajártunk miként tudjuk mielőbb újjáépíteni az egész autót, így Veszprémben már tökéletes lesz!

Vasárnap indut a Rallye2 mezőnye. Takács „Kis Tuki” Olivér és Kulcsár Dániel a megszokott Honda Civic VTI-vel állt harcba.
T.O.:”Székesfehérvárra alapvetően az „esélytelenek” nyugalmával érkeztünk Kulcsár Dániel barátommal és navigátorommal, hiszen amikor néztük a nevezéseket láttuk, hogy az A6-os kategóriában, amibe neveztünk 6db Citroen C2 nevezett, ami jóval erősebb autó, mint amivel mi megyünk.
Mikor megvolt a pályabejárás és a gépátvétel, bevittük az autót a Parc Ferme-be, ahol láttuk, hogy ebből a hat autóból csak négy áll bent, és szerencsére olyan versenyzők nem jöttek el, akik előttünk álltak a bajnokságban. Ekkor felcsillant a remény, hogy még esetleg a dobogóra is felférhetünk. Vasárnap reggel, mikor felkeltünk már akkor borzasztó meleg volt, tudtuk, hogy az autóban megfogunk sülni. Az első gyorsaságiról, a csákberényiről, tudtuk, hogy hosszú, nehéz, igazi versenypálya, ezért ezt bemelegítésnek szántuk Danival, hiszen rá kell hangolódni picit, egymásra és az autóra.Megnéztük az eredményt és negyedik időt jöttünk, nem sokkal lemaradva a harmadik versenyzőpárostól.


A második gyorsasági, az oroszlányi, ami egy kicsivel könnyebb és sokkal szélesebb, azonban fehér aszfaltos, így annyi nehézség volt benne, hogy helyenként kicsit megcsúszott az autó, de ezt könnyen lehetett korrigálni, így sikerült feljönnünk a III. helyre. A 3. gyors nagyon rövid volt, mégis nekem ez tetszett talán a legjobban. Nagyon gyors volt a pálya tele egyenesekkel, egyszerű kanyarokkal teletűzdelve. Itt az tudott nyerni, aki bátor volt.

Egészen a negyedik gyorsaságiig tartottuk ezt a pozíciót, amikor is az előttünk álló ellenfelünk feladni kényszerült a versenyt, így felugrottunk a II. helyre, amit a verseny végéig meg is tudtunk tartani. Voltak apróbb viszontagságok, nem csak nekünk, de még az autónak is melege lett itt-ott, csúszkáltunk néha, de betereltük a paripát. Eddigi pályafutásom legjobb eredményét értem el itt, és nagyon hálás vagyok a szüleimnek és a szponzoromnak, hogy megtámogattak 4 vadonatúj gumival, ami nélkül lehet, hogy még most is szednének ki minket az árokból, és nem utolsó sorban Dani barátomnak, aki a legjobb navigátor, és tanár is egyben!

Madari Imi a megszokott gyönyörű BMW-vel állt rajthoz. Egyre javuló időeredményekkel előkelő helyen értek célba, a 2WD kupa III. helyén Rallye2-ben. T. O.:” Jelenleg Rallye2-ben az A6-os kategória II. helyén állunk, ami számomra elképesztő. Sose gondoltam volna, hogy életem első Rallye2-es idényében ilyen előkelő helyen fogunk tartózkodni. Hihetetlen. Legközelebb Veszprémben támadunk!” 2015. Székesfehérvár Rallye A6 géposztály második helyezettje Rallye2-ben Takács Kis Tuki Olivér és Kulcsár Dániel Honda Civic VTI versenyautóval! Így a fiatal pilóta az MNASZ tehetséggondozó programjának tagja lett! A bajnokságban 2. helyen állnak jelenleg! S.J.:”Veszprém az egyik kedvenc versenyem, imádom a gyorsaságikat, imádom a légkört, a környezetet, úgyhogy nagyon-nagyon várjuk. Általában jó eredményt szoktunk elérni. bízom benne, hogy ezt idén is fogjuk tudni hozni!